Zing met heel uw hart  psalmen en hymnen voor God en liederen die de Geest u vol genade ingeeft
(Kol. 3:16b)

Lievelingslied van: Marion Kant

In Rijswijk zingt men graag. Natuurlijk wordt er gezongen tijdens de kerkdienst en er zijn ook verschillende koren actief. De kerkhervormer Luther heeft eens gezegd, zingen is twee keer bidden. Muziek is dan ook een belangrijk onderdeel van het christelijk geloof. Christelijke muziek is er in allerlei genres, van psalmen begeleid door een orgel tot aan hits die een plek hebben gekregen in de Nederlandse top 40. Om elkaars geloofsbeleving te leren kennen, willen we regelmatig iemand vragen naar zijn of haar lievelingslied. Dit keer aan Marion Kant.

Marion is in mei 2020 getrouwd met Edwin, waarna zij beide vanuit Andel in Rijswijk zijn komen te wonen. Vanaf dat moment zijn zij ook lid geworden van onze gemeente. Het wonen in Rijswijk bevalt hen goed. Ook in de kerk voelen zij zich thuis. Het is een apart begin geweest. Door de maatregelen tegen het corona virus was het niet mogelijk om bij de diensten in het kerkgebouw te zijn en op deze manier kennis te maken. Op het moment dat dit wel weer mogelijk was, merkten zij dat de gemeenteleden wisten wie zij waren en waar zij woonden. Andersom wisten Marion en Edwin niet altijd precies wie het waren, maar beetje bij beetje leren zij ook de mensen kennen. Ze kenden al wel een aantal jongeren uit Rijswijk, met wie ze in 2017 op reis zijn geweest naar Israël. Een vakantie om nooit te vergeten!

Het geloof is belangrijk voor Marion. Het geloven in God geeft haar vertrouwen, troost en hoop in moeilijke, maar ook in mooie tijden. In de kerk houdt ze van een mooie afwisseling tussen de psalmen en opwekkingsliederen. Haar lievelingslied is opwekking 733: Tienduizend redenen, een lied over dankbaarheid. Dit lied is ook gezongen tijdens de trouwdienst van Marion en Edwin. Dat was een bijzondere dag en is zeker een reden tot dankbaarheid. Daarnaast is er altijd wel iets om dankbaar voor te zijn