Even voorstellen

Mijn naam is Lennart Hoftijzer en op 20 januari 2019 werd ik als predikant verbonden aan deze gemeente. Dominees worden vaak herders en leraars genoemd en daar herken mijzelf wel in en de bijhorende kerntaken doe ik dan ook met liefde. Als predikant ga ik dus regelmatig voor in de kerkdiensten, ik ben lid van de kerkenraad en ik geef catechisatie. Ook bezoek ik mensen, bijvoorbeeld bij jubilea, ziekte, rouw, moeilijkheden of bij vragen over de kerk of het geloof. Daarnaast heeft met name de gemeenteopbouw mijn hart. Dit houdt in dat ik bij de werkzaamheden ook gericht wil zijn op de gemeente zelf als lichaam van Christus. Hoe ben je vandaag de dag kerk in een tijd, waarbij het allemaal niet meer vanzelfsprekend is? Hoe laat je dan de nodige veranderingsprocessen toe, zonder dat je elkaar verliest? Ik zie het als mijn roeping om het beleid in de gemeente verder te doordenken en uit te dragen. Als dominee bepaal ik zeker niet de richting, maar ik wil wel stimuleren dat we als gemeente bezig zijn met de vragen hierover. Het is mijn verlangen dat dit zal leiden tot opbouw en de geestelijke vitaliteit van de gemeente.

Ik vind het belangrijk dat iedereen mij weet te vinden. Of je nu oud of jong bent, iedere zondag naar de kerk gaat of niet, schroom niet om contact met mij te zoeken!

Check hier de nieuwste vlog!